Országos Tudományos Diákköri Konferencia 2013

GY.I.K.

A XXXI. OTDK Közgazdaságtudományi Szekcióba nevező hallgatókkal, intézményi TDT elnökökkel/titkárokkal/felelősökkel való kommunikáció nagyon fontos feladat számunkra. Előfordulnak olyan kérdések, melyek nem csak speciálisan 1-1 hallgatót, oktatót érintenek, hanem sokak számára tartalmaznak fontos információt.

Ezért hoztuk létre a Gyakran Ismételt Kérdések felületet, melyen a folyamatosan felmerülő kérdéseket és természetesen a rájuk adott válaszokat közöljük!

Hogyan kapom meg az oklevelemet, ha nem tudok ott lenni a díjátadó ünnepségen?

Aki a díjátadó ünnepségen nem tudja átvenni az oklevelét, különdíját, két dolgot tehet.

1. Amennyiben személyesene tud jönni érte Veszprémbe, szeretettel várjuk. Arra kérjük, hogy 2013. április 21-ig jelezze ezen szándékát a kgotdk2013@gtk.uni-pannon.hu e-mail címen. Az oklevél a GTK Dékáni Titkárságon lesznek majd átvehetők (Veszprém, Egyetem utca 10. B épület.)

2. Amennyiben nem tud eljönni Veszprémbe és a helyszínen történő oklevél átvételt nem jelzi számunkra, Intézményenként (kari szinten) postai úton elküldjük az okleveleket és a különdíjakat a kari TDT elnöknek/felelősnek.  Az okleveleket a résztvevők az intézményi TDT elnöktől/felelőstől vehetik át.

 

Ahogy a XXX. Jubileumi OTDK-n most is számíthatunk a helyezési oklevelekhez csatolt/kapott adatlapra? Mit kell vele csinálni, abban az esetben, ha nem fogom tudni leadni a díjátadót követő regisztráción?

Az adatlapot kitöltve kérjük visszaküldeni minél hamarabb a benne lévő postacímre, hogy a díjak kifizetésre kerülhessenek.

 

A prezentáción rajta lehet a konzulensem neve, adatai illetve a küldő intézmény?

Igen, a prezentáción már rajta lehet minden adat. Ekkor már mindenki tudja, hogy a pályamunkát készítők mely intézményből jöttek, ki a témavezetőjük, hiszen a programfüzet is tartalmazza ezeket az adatokat.

 

Hány perces lehet a prezentáció? Ketten készítettük a pályamunkát. Akkor több idő áll rendelkezésünkre a prezentáció megtartására?

A prezentáció megtartására rendelkezésre álló idő 15 perc, melyet 5 perc vita követ. Attól, hogy többen készítettek egy pályamunkát, a prezentáció megtartására rendelkezésre álló idő nem változik.

 

Meddig kell elküldeni a prezentáció diasorát?

2013. április 14-ig kell a honlapon belépés után a Saját adataim/Prezentációim menüpont alatt, a megfelelő adatok megadása után

Bemutathatom a pályamunkámat angolul?

Nem!

Mint az már a szekció felhívásban is megjelent, "A konferencia hivatalos nyelve a magyar."

"A dolgozat benyújtható angol vagy német nyelven is, ..., azonban az előadást magyarul kell megtartani."

 

Milyen szempontok alapján bírálja el a Tisztelt Bizottság a prezentációt?

A bírálati szempontok megtekinthetők az alábbi linken elérhető szekció felhívás http://otdt.hu/cms/otdk/xxxi-otdk/felhivasok/ a 3. számú mellékletében -"Közgazdaságtudományi Szekciója előadásainak bírálati, értékelési szempontjai". A zsűri a pontozólapok segítségével, az azon feltüntetett szempontok alapján értékeli az előadásokat.

 

 A hallgató egyénileg szeretné befizetni a nevezési és/vagy részvételi költséget. Mi ilyenkor a teendő?

A Szekció honlapján a Jelentkezés s konferenciára menüpont alatt lehet megadni, melyik díjat ki fogja fizetni. A számlát az ott megadott névre, címre küldjük ki.

 

Milyen módon szükséges a pályamunkát bekötni?

Nem kell nyomtatott pályamunkát beadni.

Azonban nevezésenként (ezt központilag mindenki küldő intézménye megtette) meg kell küldeni a dolgozatok egy pdf formátumban archivált elektronikus példányát, amely nem térhet el az online rendszerben feltöltött dolgozattól, továbbá szükséges, hogy hiánytalanul a felhívásban felsorolt dokumentumokat is eljuttassák.

 

Ki számít végzett hallgatónak?

Az OTDT állásfoglalása szerint az, aki MA, MSc vagy osztatlan képzésben a nevezés időpontjában a tanulmányait befejezte (abszolutóriumát megszerezte és záróvizsgát tett). Végzett hallgatónak számít továbbá az a hallgató is, aki BA, BSc képzésben tanulmányait befejezte, és nem tanult tovább mesterképzés keretében.

Itt hívjuk fel a figyelmet arra, hogy azok a BA, BSc-s hallgatók is végzettnek számítanak, akik beadták mesterszakra a felvételi kérelmüket, de 2013. január 9-ig, a nevezési határidőig, felvételükről nem született döntés.

Amennyiben most végez a hallgató (tehát ebben a félévben), de 2013. január 9-ig záróvizsgáját nem teszi le, akkor nem számít végzett hallgatónak.

(Az OTDT Vezetői Értekezletének állásfoglalása részletezi a végzett hallgató fogalmát.)

 


Mi/Hol lesz a Konferencia helyszíne?

 A konferencia a Pannon Egyetem alsó és felső kampuszán, Az „A”, „B” és „N” jelű épületekben kerül megrendezésre. A hallgatók szállása a Központi Kollégium (Egyetem utca 12.) épületében lesz, hacsak nem kifejezetten kérték a Hotel Magisterben való elhelyezésüket (Veszprém, József Attila u. 34/ 2.)

 

Részletes térkép a szekció honlapján is megtalálható.

 Hogyan tudjuk megközelíteni a Konferencia helyszínét és szállásunkat, ha nem tömegközlekedéssel érkeznénk?

Gépkocsival érkező vendégeink számára parkolási lehetőséget az egyetem „A” épülete előtti parkolóban (Egyetem u. 10.) illetve a két kollégium parkolójában tudunk biztosítani (Egyetem u. 12. ill. József Attila u. 34/ 2.). A kollégiumok mintegy 5-10 perces gyalogos sétára találhatók az előadások helyszíneitől, illetve az étkezéseknek helyet adó Egyetem Étteremtől (Menza).

 Hogyan tudjuk megközelíteni a Konferencia helyszínét és szállásunkat amennyiben tömegközlekedést szeretnénk igénybe venni?

Veszprém méreténél fogva gyalog bejárható, a buszpályaudvartól mindössze 10 perc séta az egyetem. Ha nem ismeri Veszprémet, érdemes a felújítás alatt álló sétálóutcán át jönni, majd annak végén átkelni a zebrán és a Mackó cukrászda mellett elhaladva s az utat jobbra követve máris az Egyetem utcán találja magát.

A vasútállomás viszont gyalog messze van az egyetemtől, ezért ha vonattal érkezik, javasoljuk, hogy szálljon fel a 4-es számú autóbuszra. Ez a buszpályaudvarnál is megáll és oda-vissza közlekedik, amint a következő oldalon látható menetrend mutatja.

Az egyetemi városrészben már egyszerűbb, hiszen itt a legnagyobb távolságok akár 5-10 perc alatt bejárhatók.

Helyi járat menetjegy árusító helyek:

Buszpályaudvar: hétköznapokon: 6:00 – 17:00

Vasútállomás: naponta 4:00 – 23:00

Inmedio (Kossuth u. 1.): H-P: 6:00-18:30, Szombat: 6:00-13:00

Hírlapárusító pavilonok: H-P: 5:00-17:30, Szombat: 5:00-12:00

Menetjegyárak:

Elővételben:                  250 Ft

Autóbuszon vásárolva:             330 Ft

 


 Hogyan és mikor tudok regisztrálnia  konferencián?

A konferencia ideje alatt az alábbi időpontokban és helyszíneken tudnak regisztrálni:

- április 17. 14-18 óra: Központi Kollégium, Veszprém, Egyetem utca 12.

- április 18. 8-17 óra Pannon Egyetem „A” épület, Veszprém, Egyetem utca 10.

- április 19. 8-13 óra Pannon Egyetem „A” épület, Veszprém, Egyetem utca 10.

 

A regisztráció során kapják meg a konferenciacsomagot, kitűzőt, étkezési jegyeket.


Ha megéheznénk - megszomjaznánk hol tudunk némi élelmiszerhez, innivalóhoz jutni?

Az egyetem és a kollégiumok területén összesen 4 büfé üzemel.

 Az A épület alagsorában található Hamm büfé a rendezvény ideje alatt 7:30-tól 16:00-ig tart nyitva.

A Könyvtárban lévő Könyvmoly Büfé 7:45-től 16:00-ig várja a frissítőre, kávéra, harapnivalóra vágyókat.

A Hotel Magister és a Központi Kollégium büféi reggel 7 órától éjfélig tartanak nyitva.